Z domowej spiżarni, staropolski, wiejska specjalność - kupując taki produkt oczekujemy, że nie zawiera substancji dodatkowych i został wytworzony z naturalnych składników. Inspekcja Handlowa zakwestionowała co trzecią partię towarów sprzedawanych jako domowe, tradycyjne, naturalne itp.

Petardy, rakiety, baterie, rzymskie ognie – konsumencie zachowaj ostrożność używając. Większość jest prawidłowo wykonana i oznakowana, ale nieprzestrzeganie zasad może doprowadzić do wypadku. UOKiK, Policja i Służby Celne przypominają wspólnie o zasadach bezpiecznych zakupów i używania fajerwerków

Inspekcja Handlowa skontrolowała najtańsze produkty spożywcze. Najwięcej zastrzeżeń wzbudziło nieprawidłowe oznakowanie. O tym, jakie informacje znajdziemy na opakowaniu, UOKiK przypomina dzień przed rozpoczęciem obowiązywania nowych przepisów dotyczących etykiet. Większa czcionka, wyraźna informacja o alergenach, czy data zamrożenia żywności – to tylko niektóre ze zmian

Dziennikarzu – jest coś, co chciałbyś wiedzieć o ustawie o prawach konsumenta, ale boisz się zapytać? Już 12 grudnia wyjaśnimy wszystkie wątpliwości. UOKiK razem z Federacją Konsumentów zaprasza na warsztaty dla dziennikarzy

Ponad 17 tys. skontrolowanych wyrobów, spośród których niemal 30 proc. nie spełniało stawianych im zasadniczych wymagań – to efekt kolejnego roku funkcjonowania systemu nadzoru rynku w Polsce. Działa on od naszego przystąpienia do Unii Europejskiej 

Linki holownicze, łańcuchy i pasy do mocowania ładunków a także uchwyty rowerowe – to popularne elementy wyposażenia samochodów. 36,6 proc. z 309 skontrolowanych partii produktów wzbudziło zastrzeżenia Inspekcji Handlowej głównie z powodu nieprawidłowego oznakowania 

Brak osłony łańcucha rowerowego, niepełne informacje w instrukcji lub jej brak – to najczęstsze nieprawidłowości z kontroli rowerów dla dzieci. Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK zbadała 303 partie rowerów, fotelików i bagażników. Zastrzeżenia wzbudziła co trzecia partia – nieprawidłowości zostały od razu wyeliminowane

Zrozumiałe, czytelne i jednoznaczne – takie powinny być reklamy i oferty produktów finansowych, w tym kredytów konsumenckich. Prezes Urzędu wszczął postępowania przeciwko czterem instytucjom finansowym, podczas których sprawdzi, czy konsument oglądający reklamy nie był wprowadzany w błąd i miał szansę zapoznać się z ich treścią.