strona: 1 2 3 4

23-12-2013

e-zakupy? UOKiK radzi

Konsumencie, kupując w Internecie masz więcej praw niż przy zakupach tradycyjnych. Możliwość zwrotu pełnowartościowego towaru to jedno z nich. Ale czy dotyczy to każdej sytuacji? Kto pokrywa wówczas koszty przesyłki zwrotnej? Jeśli masz wątpliwości, zajrzyj na stronę www.ezakupy.uokik.gov.pl i skorzystaj z porad UOKiK...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

17-10-2013

DZIEŃ SPRZEDAŻY BEZPOŚREDNIEJ – PRAWA KONSUMENTÓW

Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem umowy każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi. Przed Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, UOKiK przypomina o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

28-06-2013

Przed Wakacjami – Co warto wiedzieć?

Jak uniknąć korków, wysokich opłat za telefon i cła za pamiątki? Co zrobić gdy przewoźnik zgubi nasz bagaż? Jakie ubezpieczenia warto wykupić? O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypominają dzisiaj 33 instytucje biorące udział we wspólnej akcji Przed wakacjami – co warto wiedzieć?» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

14-06-2013

OPALAJ SIĘ BEZPIECZNIE – KONTROLA INSPEKCJI HANDLOWEJ

Turbo solarium, mocne lampy – takimi hasłami solaria zachęcają do opalania. Czy jest możliwa szybka i bezpieczna opalenizna? Inspekcja Handlowa zakwestionowała 35 proc. skontrolowanych urządzeń opalających ze względu na przekroczenie dopuszczalnego poziomu promieniowania lamp... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

02-05-2013

Po co drzeć koty? Polubowne rozwiązywanie sporów

Sprzedawca niesłusznie odrzucił twoją reklamację? Nie masz czasu, ochoty, ani pieniędzy na długotrwałe dochodzenie swoich roszczeń przed sądem? Rozwiązaniem jest skorzystanie z mediacji lub skierowanie sprawy do polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej. W 2012 r. z tych możliwości skorzystało blisko 15 tys. konsumentów, a łączna wartość sporów rozstrzyganych przez sądy polubowne wyniosła prawie 3 mln zł... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

27-03-2013

WIELKANOCNE JAJA – CZY WIESZ, CO KUPUJESZ?

Ponad połowa produktów sprzedawanych luzem jest nieprawidłowo oznakowana - wynika z kontroli Inspekcji Handlowej dotyczącej oznakowania produktów spożywczych przeprowadzonej na zlecenie UOKiK. W ciągu 2012 roku IH zakwestionowała blisko 30 proc. zbadanych towarów...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

11-03-2013

Konsument na rynku gazu - debata UOKiK

Jak zrozumieć rachunek za gaz? Do kogo zwrócić się po pomoc, gdy gazownia odmówi uznania reklamacji? Czy zmiana dostawcy gazu jest opłacalna i zawsze możliwa? Na te oraz wiele innych pytań postaramy się odpowiedzieć w trakcie debaty „Konsument na rynku gazu”, organizowanej z okazji Światowego Dnia Konsumenta, 15 marca 2013 r. o godz. 10.00.... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

08-03-2013

Produkty włókiennicze – kontrola ih

Ubranie w kolorze bronzo, cappuccino lub blumarine, do tego wykonane z wool, elastyno lub z polynosic. Przedsiębiorcy nie tylko nie przestrzegają ustawy o języku polskim, ale także deklarują na etykietach lepsze jakościowo materiały niż rzeczywiste wykonanie. Najgorzej pod tym względem wypadły produkty pończosznicze – wynika z kontroli Inspekcji Handlowej... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

04-03-2013

Kontrole Inspekcji - zafałszowanie koniną

Dziś rozpoczęły się kontrole żywności powadzone na zlecenie Komisji Europejskiej w związku z potencjalnymi zafałszowaniami wyrobów wołowych mięsem końskim. Koordynatorem bieżących działań wszystkich jednostek zaangażowanych w kontrole jest Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

30-01-2013

Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz

W poniedziałek, 26 listopada startuje kampania społeczna „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyka związane z zawieraniem umów finansowych, w tym przede wszystkim z zaciąganiem wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek, tzw. „chwilówek”, oraz z korzystaniem z usług finansowych, które nie podlegają szczególnemu nadzorowi państwa... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

20-07-2012

Bezpłatne porady dla konsumentów

Konsumencie, masz problem? Już działa specjalny adres e-mailowy porady@dlakonsumentow.pl, który umożliwia uzyskanie bezpłatnej pomocy prawnej. Uruchomiony z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest jednym ze sposobów na zdobycie wiedzy przydatnej konsumentom w wypadku problemu z nieuczciwym przedsiębiorcą... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

29-06-2012

Przed Wakacjami - Co warto wiedzieć?

Co trzecia sprawdzona przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK zabawka nie spełnia wymagań – wynika z najnowszych badań. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed Dniem Dziecka...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

31-05-2012

Zabawki - kontrola UOKiK

Co trzecia sprawdzona przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK zabawka nie spełnia wymagań – wynika z najnowszych badań. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed Dniem Dziecka...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

06-04-2012

 

Uokik przed świętami - oznakowanie wędlin

 

O składnikach wędliny pakowanej dowiemy się z etykiety, sprzedawanej luzem - z wywieszki przy produkcie. Niestety, obowiązki informacyjne są rzadko przestrzegane przez sprzedawców. Przypominamy o nich przed zbliżającymi się świętami...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

12-01-2012

Weź paragonNie bądź jeleń, weź paragon
Trochę czasu, znajomość podstawowych praw konsumentów oraz dowód zakupu – to niezbędny zestaw podczas składania reklamacji. Łatwiej dochodzić swoich praw, gdy mamy paragon. Warto o tym pamiętać, kupując nie tylko na zimowych wyprzedażach..
.
» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

06-12-2011

SKPKupuj bez ryzyka - kampania Stowarzyszenia konsumentów polskich Stowarzyszenie Konsumentów Polskich przypomina, aby okresie świątecznym zwracać uwagę na bezpieczeństwo kupowanych produktów, a szczególnie zabawek, które muszą być nie tylko „fajne”, ale przede wszystkim bezpieczne dla naszych dzieci... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

05-12-2011

Euro 2012 - zakupy przez internet

W Polsce 10, na Ukrainie 14 dni – tyle mamy czasu na zwrot rzeczy, która po prostu nam się nie podoba, a kupiliśmy ją w sklepie internetowym. W obu krajach przedsiębiorcy mają określone obowiązki informacyjne. Przypominają o nich organizacje chroniące konsumentów w Polsce i na Ukrainie... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

10-11-2011

Seniorze - bądź świadomym konsumentem

Rzadko walczą o swoje prawa, niechętnie składają reklamację i czytają umowy, a przedsiębiorcy często wykorzystują ich ufność. Konsumenci III wieku. O tym, że nie są słabszą stroną w grze rynkowej mogą przekonać się na bezpłatnych szkoleniach organizowanych przez UOKiK. Seniorze, zgłoś się już dziś! » więcej

 

09-08-2011

Czy wiesz, gdzie jesz?

Najlepiej – w barach mlecznych i fast foodach, najgorzej – tam, gdzie spędzamy wakacje i ferie. Zastrzeżenia wzbudziło blisko 80 proc. punktów gastronomicznych skontrolowanych przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

08-07-2011

NIE BĄDŹ JELEŃ, WEŹ PARAGON                                                                   Nie bądź jeleń                                         Utrudnienia w reklamacji zepsutego telewizora, wadliwego pontonu czy biletu na mecz, który się nie odbył. Możliwe? Gdy nie masz dowodu zakupu, dochodzenie praw jest trudniejsze. Najprostszym z nich jest paragon. Powinniśmy go otrzymać niezależnie od tego, gdzie robimy zakupy... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

10-06-2011

PrzeD wakacjAMi — CO Warto WIEDZIEĆ?

Transport, nocleg, wizy, waluty, ubezpieczenie – to tylko część spraw, od których zależy powodzenie naszych wakacyjnych planów. O czym warto pamiętać przygotowując się do urlopu, jakie mamy prawa i gdzie uzyskać pomoc w razie trudności, przypomina dzisiaj kilkanaście instytucji biorących udział we wspólnej akcji...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

01-06-2011

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

PRAWA NAJMŁODSZYCH KONSUMENTÓW - DZIEŃ DZIECKA

Rolki - pełen odjazd! Tylko dziś w niesamowitej promocji! Kup, a nie pożałujesz! Max nie mógł przegapić takiej e-okazji. Nie szukał innych ofert, bo to strata czasu, szybko zamówił i zapłacił. Sprzedawca przysłał za duże i w innym kolorze. Da się jeździć – pomyślał – przecież nie mogę ich oddać. Czy na pewno? Max postanowił rozwiązać tą zagadkę, wchodząc na www.konsumenckieabc.pl ...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

14-04-2011

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Zaproszenie UOKiK - 14.04.2011 - Śniadanie prasowe

Małgorzata Kozak Wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprasza na śniadanie prasowe "Wielkanocne jaja - Czy wiesz, co kupujesz i jesz?"...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

12-04-2011

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

VII WIELKOPOLSKA OLIMPIADA WIEDZY KONSUMENCKIEJ – WYGRANI

Pięciu wielkopolskich uczniów najlepiej znających prawa konsumentów wybranych. Wczoraj zakończyła się VII Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej. Gratulujemy zwycięzcom!...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

29-03-2011

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Jakość Paliw w 2010 roku

Blisko 3,5 proc. próbek benzyny i oleju napędowego skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2010 roku nie spełniało norm jakościowych – rok wcześniej było to niewiele ponad 3 proc. Poprawiły się wyniki jakości oleju napędowego, ale pogorszyły gazu LPG – zastrzeżenia wzbudziło prawie 4 proc. sprawdzonych próbek LPG w porównaniu z 0,78 proc. w roku 2009...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

18-03-2011

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Rusza konkurs dla dziennikarzy

Rusza VI edycja konkursu dla dziennikarzy „Libertas et Auxilium”. Nagrodą za najlepszą pracę w każdej z kategorii jest 10 tysięcy zł. Zgłoszenia przyjmujemy do 30. kwietnia. Nie zwlekaj!...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

09-03-2011

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Debata online - Po co drzeć koty? Konsument i przedsiębiorca w sądzie polubownym

Konsumencie, twoja reklamacja nie została uznana? Sprzedawco, nie chcesz stracić klienta? Po co drzeć koty? 15 marca o godz. 10.00 wejdź na stronę www.uokik.gov.pl i obejrzyj transmisję z debaty – dowiesz się jak rozwiązać spór polubownie...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

04-02-2011

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

PRODUKTOPODOBNE? – KONTROLA INSPEKCJI HANDLOWEJ

Czy wiesz, jakie produkty spożywcze wkładasz do koszyka? W trakcie kontroli prowadzonych na zlecenie UOKiK 5 proc. sprawdzonych produktów spożywczych wzbudziło zastrzeżenia Inspekcji Handlowej, ponieważ były zafałszowane... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

28-10-2010

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

 

Czy wiesz co kupujesz - raport UOKiK

 

146 mld dolarów – produkty o takiej wartości sprowadzono w zeszłym roku na polski rynek. Czy wszystkie są bezpieczne? Najnowszy raport UOKiK przygotowany w oparciu o wyniki kontroli Inspekcji Handlowej pokazuje, że nie. Co trzecia zabawka i para obuwia dla najmłodszych nie spełnia wymagań...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

01-09-2010

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Pierwszy Dzwonek

Trzy miliony polskich nastolatków regularnie dostaje kieszonkowe, mając do wydania blisko 160 mln zł miesięcznie. Czy mogą jednak kupić każdą rzecz? Przed pierwszym dzwonkiem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach najmłodszych konsumentów i ich rodziców...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

22-06-2010

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Modnie, wygodnie, bezpiecznie – raport z kontroli wyrobów włókienniczych

Co powinniśmy znaleźć na wszywce lub etykiecie ubrania? Informację o składzie surowcowym i sposobie konserwacji. Czego nie powinny zawierać ubrania? Metali takich jak kadm, ołów i nikiel. Jak wygląda to w rzeczywistości? Różnie. Co trzeci produkt włókienniczy sprawdzony przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK wzbudził zastrzeżenia...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

22-04-2010

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

UWAGA! Nowy termin na zgłaszanie prac do konkursu dla mediów

Nie zwlekaj, zgłoś dobry materiał dziennikarski na konkurs. Może to być Twój artykuł albo inny, który twoim zdaniem powinien zostać wyróżniony. Masz czas do 17 maja...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

29-03-2010

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

KUPUJESZ PRZED ŚWIĘTAMI? – PAMIĘTAJ

Dokładna lista, trochę czasu i odrobina rozsądku – to obowiązkowy zestaw każdego konsumenta podczas świątecznych zakupów. Niestety, wciąż mało popularny. Przed wizytą w sklepie, warto poznać swoje prawa...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

25-02-2010

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

JAKOŚĆ PALIW W 2009 roku

Niewiele ponad 3 proc. stacji skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2009 roku sprzedawało benzynę i olej napędowy nie spełniające norm jakościowych – rok wcześniej było to 4,2 proc. W przypadku gazu LPG zastrzeżenia dotyczyły zaledwie 0,78 proc. sprawdzonych placówek w porównaniu z 5,81 proc. w roku 2008...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

18-12-2009

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

BEZPIECZNA ZABAWKA, CZYLI JAKA?

Brak wymaganych przez prawo ostrzeżeń, informacji o producencie, znaku CE – to niektóre nieprawidłowości wykryte przez Inspekcję Handlową podczas kontroli zabawek prowadzonej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zastrzeżenia dotyczą 23 proc. produktów...
» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

03-12-2009

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Czy wiesz - co jesz?

Pogorszyły się wyniki jakości mleka i mięsa oraz ich przetworów, a także miodu. Lepiej, niż w ubiegłym roku wypadła jakość ryb i przetworów rybnych – tak wskazują kontrole Inspekcji Handlowej przeprowadzone na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2009 roku... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

02-12-2009

Zaproszenie UOKiK - 03.12.2009 - śniadanie prasowe  

Wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Małgorzata Kozak, zaprasza na śniadanie prasowe "Czy wiesz - co jesz? - Prezentacja raportu z kontroli artykułów spożywczych"...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

15-10-2009

Komunikat prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

MEDIACJA - SPOSÓB NA ROZWIĄZANIE SPORU

Po co drzeć koty? – jeśli można rozwiązać konflikt polubownie. W Dniu Mediacji UOKiK wraz z Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej przypomina o bezpłatnych możliwościach rozwiązania sporu konsument-przedsiębiorca...» więcej

 

25-09-2009

Komunikat Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów

Potyczki z fachowcami

Nieinformowanie o prawie do reklamacji albo o całkowitej cenie usługi – to praktyki, które mogą drogo kosztować. Przekonały się o tym dwie spółki ukarane przez Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

04-09-2009

Komunikat Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów

PROBLEM Z REKLAMACJĄ? MOŻESZ LICZYĆ NA POMOC

Ponad 300 tysięcy udzielonych porad i informacji, blisko 50 tysięcy wystąpień do przedsiębiorców, ok. 870 powództw — to efekt ubiegłorocznej pracy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. W tym roku obchodzą oni 10 lat istnienia...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

28-08-2009

Komunikat Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów

NIE KUPUJ KOTA W WORKU

Podręczniki, zeszyty, przybory do pisania – to tylko niektóre rzeczy, które powinny się znaleźć w plecaku każdego ucznia. Przed pierwszym szkolnym dzwonkiem Urząd przypomina, na co zwrócić uwagę kompletując szkolną wyprawkę...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

25-08-2009

Komunikat Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów

konsument w sieci

30 mln Europejczyków w 2008 roku zrobiło zakupy przez Internet w innym kraju. Jeżeli wejdą w życie przepisy, nad którymi obecnie pracuje Komisja Europejska, zainteresowanie tą formą sprzedaży wzrośnie...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

14-08-2009

Komunikat Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów

Konsument – jaki jest?

Ponad 60 proc. z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa – reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże – częściej niż przeciętny mieszkaniec UE podejmujemy dalsze kroki w dochodzeniu swoich praw...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

07-08-2009

Komunikat Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

MYLąca Kampania

Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska… zamykamy żabki – Prezes Urzędu uznała, że hasło to wprowadzało konsumentów w błąd. Spółka musi zapłacić ponad 1,5 mln zł kary...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

20-07-2009

Kontrola jakości pieczywa, ciast i bułki tartej - II kw. 2009

Informacja z wyników kontroli jakości i prawidłowości oznakowania pieczywa, ciast o przedłużonej trwałości i bułki tartej w II kw.2009 r.

Kontrole na powyższe zagadnienie przeprowadzono w 14 placówkach, w tym w 2 sklepach wielkopowierzchniowych, 3 punktach sprzedaży przy dworcach i targowiskach oraz w 9 innych sklepach...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

16-07-2009

Komunikat Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów

Pośrednik poszukiwany

"Za rozsądną cenę i w dogodnej lokalizacji – to główne warunki, jakie stawiamy szukając wymarzonego mieszkania. Jeśli korzystamy z pomocy pośredników nieruchomości Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi dodać jeszcze jeden – korzystną umowę pośrednictwa...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

14-07-2009

Komunikat Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów

Przedsiębiorcy przepytani

Ponad 85 proc. ankietowanych przedsiębiorców bardzo słabo zna prawo ochrony konkurencji – to zła informacja. Dobra – w porównaniu z rokiem 2006 wzrosła ich wiedza o antykonkurencyjności konkretnych działań. To wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów... »więcej

______________________________________________________________________________________________________________

18-06-2009

Sprzedaz internetowa - I kw.2009 r.

Informacja z wyników kontroli legalności działania przedsiębiorców prowadzących sprzedaż produktów przez Internet – I kw.2009 r.

Kontrolą na powyższe zagadnienie objęto  10  podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż za pośrednictwem Internetu. Ogółem w 10 placówkach kontrolą objęto 42 partie wyrobów o wartości 7.866 zł, w tym...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

15-06-2009

Informacja z kontroli przekrojowych - I kw.2009 r.

Prowadzone w I kwartale b.r. kontrole, miały na celu sprawdzenie przestrzegania przepisów ustawy o języku polskim oraz prawidłowość sporządzania instrukcji użytkowania, dołączanych do wyrobów...»więcej

 

10-06-2009

Sprzęt gospodarstwa domowego - I kw.2009 r.

Informacja z kontroli sprzętu gospodarstwa domowego – I kw. 2009 r.

Kontrole na powyższe zagadnienie podjęto w 16 jednostkach handlu detalicznego w Lublinie, Świdniku, Łukowie, Parczewie, Kowalance, Biłgoraju, Janowie Lubelskim, Rykach, Hrubieszowie, Zamościu, Tomaszowie Lub., Włodawie, Chełmie i w Krasnymstawie...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

10-06-2009

Kontrola przedsiębiorców świadczących usługi posrednictwa w obrocie nieruchomościami - I kw.2009 r. 

Informacja z wyników kontroli przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – I kw.2009 r.

Kontrolą w powyższym zakresie objęto ogółem 11 pośredników w obrocie nieruchomościami, działających na terenie działania Wojewódzkiego Inspektoratu...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

3-06-2009

Kontrola jakości miodu pszczelego - I kw.2009  

Informacja z kontroli jakości i prawidłowości oznakowania miodu pszczelego – I kw. 2009 r.

Kontrolami na powyższe zagadnienie objęto 15 jednostek handlowych w tym: 3 sklepy wielkopowierzchniowe oraz 12 innych jednostek detalicznych prowadzących sprzedaż miodów i produktów pszczelich...»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

2-06-2009

Przetwory owocowo-warzywne - I kw.2009 r.  

Informacja z kontroli jakości i prawidłowości oznakowania przetworów owocowych i warzywnych – I kw.2009 r.

Powyższe zagadnienia badano w 15 placówkach, w tym: 2 hurtowniach, 6 placówkach wielkopowierzchniowych i 7 sklepach. Kontrolą objęto 205 partii przetworów wartości 12281 zł, w tym 135 partii przetworów warzywnych wartości 9593 zł i 70 partii przetworów owocowych wartości 2688 zł....»więcej

______________________________________________________________________________________________________________

2-06-2009

kontrola bezpieczeństwa sprzętu dla majsterkowiczów, niezmechanizowanych narzędzi prostych i ogrodniczych – I kw.2009 r. 

Informacja z kontroli bezpieczeństwa sprzętu dla majsterkowiczów, niezmechanizowanych narzędzi prostych i ogrodniczych – I kw.2009 r.

Kontrolą bezpieczeństwa sprzętu dla majsterkowiczów objęto 7 podmiotów gospodarczych, prowadzących sprzedaż niezmechanizowanych narzędzi prostych i ogrodniczych, w tym 2 hurtownie i 5 sklepów detalicznych... »więcej

______________________________________________________________________________________________________________

22-05-2009

Kontrola Placówek gastronomicznych typu fast food - I kw.2009 r.    2/2009  

Informacja z kontroli prawidłowości funkcjonowania palcówek gastronomicznych typu fast food – I kw. 2009 r.

Kontrolą objęto 13 placówek funkcjonujących samodzielnie typu: pizzerie i punkty małej gastronomii oferujące m.in. dania szybkie, przekąski, pizzę na wynos lub na miejscu...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

07-05-2009

Kontrola elektronarzędzi - I kw.2009 r.    1/2009  

Informacja z kontroli elektronarzędzi pod kątem zgodności z zasadniczymi wymaganiami  –  I kw. 2009 r.

Kontrole, których celem było sprawdzenie elektronarzędzi pod kątem spełniania wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn i elementów bezpieczeństwa, podjęto w 5 jednostkach handlu detalicznego oraz 2 podmiotach prowadzących sprzedaż hurtową...» więcej

______________________________________________________________________________________________________________

20-04-2009
Komunikat URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

DOBROWOLNIE ALBO 100 TYS. ZŁ KARY

Wadliwie zamontowane części samochodowe, elementy zabawki łatwe do połknięcia lub zawierające niebezpieczne substancje to przykłady nieprawidłowości zgłaszanych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od 2004 roku przedsiębiorcy przekazali 349 powiadomień o produktach niebezpiecznych... » więcej

______________________________________________________________________________________________________________

20-04-2009
Komunikat URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

WYGRAJ KONKURS

Nie leży na ulicy, nie rośnie na drzewie – 10 tysięcy złotych. Taką kwotę można za to wygrać w konkursie dla dziennikarzy organizowanym przez UOKiK. W tym roku prawo zgłaszania prac mają również organizacje pozarządowe... » więcej

 

strona: 1 2 3 4