• Odkurzacz powinien być oszczędny, skuteczny i cichy - wszystkie te parametry, które ułatwią wybór, znajdziesz na etykiecie energetycznej.
  • Czytaj informacje na opakowaniu detergentów, trzymaj je z daleka od dzieci.
  • Przed Wielkanocą podpowiadamy też, jak kupować naczynia żaroodporne.

  • 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
  • Cyfryzacja życia i ochrona praw e-konsumenta ― to tematy kongresu współorganizowanego przez UOKiK, który odbywa się z tej okazji.
  • Podczas spotkania wręczono prezydenckie Krzyże Zasługi i rozstrzygnięto konkurs Amicus Consumentium.

15 marca 2018 r. obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Lublinie włącza się w obchody tego dnia, przypominając o prawach konsumenta, również poprzez wystąpienia w mediach.

„Nieuczciwe działania przedsiębiorców, którzy wykorzystują ufność osób starszych, ich naiwność czy nieznajomość prawa konsumenckiego, to zjawisko, które musimy wyeliminować. W sporze z nieuczciwym handlowcem konsumenci tracą bowiem coś więcej, niż tylko pieniądze. Tracą wiarę w państwo, którego zadaniem jest stanie na straży ich bezpieczeństwa”

  • Blisko 1,5 mln sprawdzonych, 700 tys. zakwestionowanych i 30 tys. zniszczonych zabawek – to efekt wspólnej akcji UOKiK i Krajowej Administracji Skarbowej.
  • Celnicy przy wsparciu Inspekcji Handlowej i specjalistycznych laboratoriów sprawdzali, czy w sprowadzanych spoza UE lalkach, piłkach lub gryzakach nie ma zbyt dużo toksycznych ftalanów.
  • Podobne działania podjęły – z polskiej inicjatywy – inne państwa Grupy Wyszehradzkiej.

  • Toksyczne zabawki z zagranicy? Polskie urzędy połączyły siły, by nie wpuścić ich do kraju.
  • 5 mln sprawdzonych, 700 tys. zakwestionowanych.
  • O szczegółach akcji opowiemy razem z Krajową Administracją Skarbową na konferencji prasowej.
  • Zapraszamy jutro (27.02) o godz. 10:00 do Sali Kolegialnej w Ministerstwie Finansów, ul. Świętokrzyska 12, Warszawa.

  • Sprzedawcy nie pozwalają fotografować cen produktów i skanować kodów kreskowych – skarżą się klienci.
  • UOKiK wystąpił do 25 przedsiębiorców prowadzących duże sieci handlowe z prośbą o wyjaśnienia.
  • Konsument ma prawo porównywać ceny, zabranianie mu tego można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową.