Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Gdzie oddać starą pralkę? Co zrobić z zepsutym żelazkiem, gdy zamawiamy nowe? Czy na suszarce znajduje się informacja, żeby nie wyrzucać jej razem z innymi odpadami?
  • Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę ponad 1000 przedsiębiorców i sprawdziła, czy odpowiednio informują o utylizacji elektrośmieci oraz miejscach ich zbiórki.
  • Co czwarty z nich nie informuje klientów o tym, co zrobić ze starym sprzętem przy zakupie nowego. Ponadto prawie 7 proc. pralek, lodówek, suszarek nie miało symbolu selektywnego zbierania (mimo że powinno).

Szczegółowe wyniki działań znajdą Państwo na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w artykule o tytule: Elektrośmieci - obowiązki sprzedawcy i prawa konsumenta.