O ZASADACH WYKONYWANIA ZADAŃ

PRZEZ WIIH W LUBLINIE

OD 13 PAŹDZIERNIKA 2020 R.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie oraz prawidłowość obrotu produktami, które chronią nas przed komarami, kleszczami, meszkami.
  • Zakwestionowaliśmy jedynie 4 na 105 partii produktów (3,8 proc.) z powodu nieprawidłowego oznakowania i przeterminowania.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Kremy do opalania, z filtrem, po opalaniu – sprawdziliśmy, czy informacje na twoich kosmetykach są prawidłowo zamieszczane.
  • Jedynie 18 z 243 partii kosmetyków miało nieprawidłowości (7,4 proc.) np. niewłaściwe oznakowanie produktów, mylne oświadczenia marketingowe czy problem z terminami trwałości.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,88 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych. To minimalnie więcej niż w 2019 roku (1,86 proc.).
  • Nieprawidłowości rzadziej dotyczyły benzyny niż oleju napędowego.
  • Aktualne wyniki kontroli są dostępne na stronie internetowej UOKiK a od czerwca 2021 roku paliwo dobrej jakości sprawdzisz także w aplikacji nawigacyjnej Yanosik.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła zawartość szkodliwych substancji chemicznych w przedmiotach codziennego użytku - w biżuterii, wyrobach skórzanych oraz w klejach.
  • W 93,2 proc. produktów nie wykryto nieprawidłowości. To lepszy wynik niż 5 lat temu (92 proc.).
  • Do zakwestionowanych przedmiotów należały rękawiczki skórzane, biżuteria (bransoletka i kolczyki) oraz zegarki.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Prawie połowa skontrolowanych zabawek elektrycznych nie spełniała wymagań formalnych lub konstrukcyjnych.
  • Najpoważniejsze problemy to źle zabezpieczony dostęp do baterii, emisja zbyt głośnych dźwięków, a także brak niezbędnych ostrzeżeń.
  • Jakie nieprawidłowości są najczęstsze? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Zapraszamy w piątek o godz. 12 na webinar pod hasłem „Tak bezpiecznej zabawCE”.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Prawie 1000 zabawek, ponad 550 przedsiębiorców – to efekty kontroli Inspekcji Handlowej w 2020 roku.
  • Sprawdziliśmy, czy są dobrze oznakowane i bezpieczne dla najmłodszych domowników.
  • Co czwarty produkt zakwestionowaliśmy - najczęściej brakowało danych producenta lub importera.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.
  • Zwracaj uwagę na to czym bawi się twój maluch, dostosuj zabawki do jego wieku i uważaj na te, które może wykorzystać w inny niż przeznaczony sposób.
  • W związku z informacjami o wypadkach konsumenckich z kulkami magnetycznymi, UOKiK apeluje o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.