• Comfort Med+ wprowadzał konsumentów w błąd, przekazując zaproszenia na pokazy i podczas prezentacji produktów. Naruszał też ich prawa w zakresie odstąpienia od umowy.
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Comfort Med+ 3,5 mln zł kary i nakazał natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk.
  • Konsumencie, masz prawo w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej na pokazie, a w razie problemów – skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej.

  • Inspekcja Handlowa skontrolowała urządzenia do pielęgnacji paznokci - głównie lampy UV do manicure hybrydowego i frezarki.
  • Zakwestionowała 42 proc. z nich.
  • Pobierz raport i zapoznaj się z wynikami kontroli.

  • Czy plastikowa zabawka jest bezpieczna?
  • Pracownicy Inspekcji Handlowej sprawdzali, czy w zabawkach nie jest przekroczone dopuszczalne stężenie ftalanów.
  • Rodzicu, obejrzyj film i zobacz, na co zwracać uwagę, wybierając zabawki.

  • 15 lipca rusza ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK.
  • Urząd ostrzega przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy.
  • Duży, szybki zysk bez ryzyka? Rzekome leki lub tajemnicze urządzenia medyczne? Konsumencie, uważaj! Możesz wpaść w pułapkę!
  • Nie daj się nabrać lub oszukać: „Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”

  • Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia.
  • Takie przykre niespodzianki mogą spotkać konsumentów podczas urlopu.
  • Jak co roku przypominamy, na co zwrócić uwagę podczas wyjazdów wakacyjnych i jakie mamy prawa w przypadku nieprawidłowości.

  • Od 1 lipca Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) czuwa nad jakością żywności w całym łańcuchu dostaw.
  • Do tej pory za kontrole produktów spożywczych w sklepach była odpowiedzialna Inspekcja Handlowa (IH), a na wcześniejszych etapach obrotu – IJHARS.
  • 1 lipca IH zyskała prawo do ujawniania danych kontrolowanych przedsiębiorców.

  • Co dziesiąta partia warzyw i owoców w sklepach sprawdzonych przez Inspekcję Handlową miała błędną informację o kraju pochodzenia lub nie miała jej wcale.
  • Największy odsetek takich nieprawidłowości wystąpił w supermarketach Delikatesy Centrum, E.Leclerc, Intermarche, Lewiatan i Lidl oraz w sklepach niesieciowych.
  • Od jutra kontrole żywności w sklepach przejmuje Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

  • Spółka Polski Prąd i Gaz stosowała w umowach z konsumentami postanowienia niedozwolone – stwierdził Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
  • Zakwestionowane klauzule dotyczyły opłat za wcześniejsze rozwiązanie kontraktu oraz automatycznego przedłużania umów na kolejny czas określony.
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nakazał spółce zwrócenie konsumentom niesłusznie pobranych opłat oraz nałożył na nią ponad 183 tys. zł kary.