Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Buty, ubrania, worki szkolne i plecaki – jakie mają oznakowanie? Czy nie zawierają niebezpiecznych substancji? Jaka jest ich jakość? Sprawdziliśmy to.
  • Dobra informacja:  produkty dla dzieci i młodzieży nie zawierały niedozwolonych substancji.
  • Wiele z nich okazało się jednak źle oznakowanych i miało inny skład, niż deklarowany.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przetestował 10 modeli tornistrów.
  • Czy mają odblaski, jak funkcjonalne są ich uchwyty, szelki i budowa, ile ważą, czy wytrzymają upadki i obciążenia.
  • UOKiK podpowiada, co sprawdzić w sklepie, aby plecak był wygodny. 190 testów, ponad 1723 wyniki

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • W różnych miastach Polski Inspekcja Handlowa objęła kontrolą wybrany popularny sprzęt elektryczny – 15 rodzajów czajników oraz 15 opraw oświetleniowych, w tym do stosowania w łazienkach – tzw. plafonów. Niektóre z nich nie spełniają ustawowych wymagań dla sprzętu elektrycznego.
  • Przeprowadzone badania laboratoryjne wykazały niezgodności w domowych urządzeniach elektrycznych, np. brak uziemienia, niezapewnienie deklarowanego stopnia ochrony IP. Wystąpienie takich wad może spowodować zwarcie elektryczne a w konsekwencji pożar lub porażenie prądem.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa skontrolowała różne elementy wyposażenia samochodów – linki holownicze, akumulatory, części samochodowe oraz opony.
  • 15,1 proc. z 93 skontrolowanych partii linek holowniczych wzbudziło zastrzeżenia Inspekcji Handlowej, głównie z powodu nieprawidłowej konstrukcji.
  • 12,4 proc. na 178 zbadanych akumulatorów zakwestionowaliśmy m.in. nieprawidłowym oznakowaniem symbolem selektywnego zbierania.
  • Tylko 6 proc. ze 135 partii części samochodowych było niepoprawnie oznakowane, z kolei wszystkie opony miały odpowiednie etykiety.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • UOKiK wraz z Inspekcją Handlową w czerwcu rozpoczęli kontrole przedsiębiorców świadczących usługi rekreacyjne.
  • Inspektorzy sprawdzili m.in. sale zabaw, parki trampolin czy ścianki wspinaczkowe i będą to robić przez całe wakacje. Okazuje się, że co 5 przedsiębiorca popełniał błędy.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • 6 na 39 partii fotelików samochodowych, które sprawdziliśmy, ma błędy formalne - np. braki w instrukcjach obsługi.
  • Oceniane 33 partie fotelików posiadała świadectwa homologacji – potwierdzenie wymagań technicznych. 6 produktów jest jeszcze w trakcie weryfikacji.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie oraz prawidłowość obrotu produktami, które chronią nas przed komarami, kleszczami, meszkami.
  • Zakwestionowaliśmy jedynie 4 na 105 partii produktów (3,8 proc.) z powodu nieprawidłowego oznakowania i przeterminowania.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Kremy do opalania, z filtrem, po opalaniu – sprawdziliśmy, czy informacje na twoich kosmetykach są prawidłowo zamieszczane.
  • Jedynie 18 z 243 partii kosmetyków miało nieprawidłowości (7,4 proc.) np. niewłaściwe oznakowanie produktów, mylne oświadczenia marketingowe czy problem z terminami trwałości.