Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Konsumenci skarżyli się, że wywieszki w sklepach sieci Biedronka wprowadzają w błąd co do kraju pochodzenia owoców i warzyw.
  • Kontrole Inspekcji Handlowej potwierdziły nieprawidłowości w tym zakresie.
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie, w którym postawił właścicielowi sieci zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów.

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci.
  • Zakwestionowała około 40 proc. z nich.
  • Dobra wiadomość dla rodziców – nieprawidłowości dotyczyły jedynie oznakowania.

  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania właściwe wobec firm stosujących tzw. tucz kontraktowy.
  • Spółki Agrifirm i Agri Plus mogą w nieuczciwy sposób wykorzystywać swoją przewagę kontraktową wobec hodowców trzody chlewnej.

  • Czy najwięksi producenci żywności i sieci handlowe wykorzystują w czasie epidemii swoją przewagę negocjacyjną wobec kontrahentów?
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny sprawdzi to w postępowaniach wyjaśniających.
  • Płynność finansowa na wszystkich szczeblach łańcucha dostaw jest teraz szczególnie ważna – mówi Prezes Urzędu.

Bezpośredni link z aktualnymi informacjami:

https://www.uokik.gov.pl/koronawirus.php

  • Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty.
  • Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.
  • Prezes Tomasz Chróstny przygotował dla konsumentów na stronie uokik.gov.pl specjalny pakiet informacji.