ETYKIETY – NOWE PRZEPISY
- Szczegóły
- iteepl
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 1674
Inspekcja Handlowa skontrolowała najtańsze produkty spożywcze. Najwięcej zastrzeżeń wzbudziło nieprawidłowe oznakowanie. O tym, jakie informacje znajdziemy na opakowaniu, UOKiK przypomina dzień przed rozpoczęciem obowiązywania nowych przepisów dotyczących etykiet. Większa czcionka, wyraźna informacja o alergenach, czy data zamrożenia żywności – to tylko niektóre ze zmian
WARSZTATY DLA MEDIÓW – USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA
- Szczegóły
- iteepl
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 1559
Dziennikarzu – jest coś, co chciałbyś wiedzieć o ustawie o prawach konsumenta, ale boisz się zapytać? Już 12 grudnia wyjaśnimy wszystkie wątpliwości. UOKiK razem z Federacją Konsumentów zaprasza na warsztaty dla dziennikarzy
NADZÓR RYNKU – raport uokik
- Szczegóły
- iteepl
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 1527
Ponad 17 tys. skontrolowanych wyrobów, spośród których niemal 30 proc. nie spełniało stawianych im zasadniczych wymagań – to efekt kolejnego roku funkcjonowania systemu nadzoru rynku w Polsce. Działa on od naszego przystąpienia do Unii Europejskiej
Wyposażenie samochodów – kontrola ih
- Szczegóły
- iteepl
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 1514
Linki holownicze, łańcuchy i pasy do mocowania ładunków a także uchwyty rowerowe – to popularne elementy wyposażenia samochodów. 36,6 proc. z 309 skontrolowanych partii produktów wzbudziło zastrzeżenia Inspekcji Handlowej głównie z powodu nieprawidłowego oznakowania
ROWERY DLA DZIECI – KONTROLA IH
- Szczegóły
- iteepl
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 1518
Brak osłony łańcucha rowerowego, niepełne informacje w instrukcji lub jej brak – to najczęstsze nieprawidłowości z kontroli rowerów dla dzieci. Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK zbadała 303 partie rowerów, fotelików i bagażników. Zastrzeżenia wzbudziła co trzecia partia – nieprawidłowości zostały od razu wyeliminowane
REKLAMY USŁUG FINANSOWYCH – POSTĘPOWANIA UOKIK
- Szczegóły
- iteepl
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 1622
Zrozumiałe, czytelne i jednoznaczne – takie powinny być reklamy i oferty produktów finansowych, w tym kredytów konsumenckich. Prezes Urzędu wszczął postępowania przeciwko czterem instytucjom finansowym, podczas których sprawdzi, czy konsument oglądający reklamy nie był wprowadzany w błąd i miał szansę zapoznać się z ich treścią.
Strona 50 z 54