• Ruszyły platforma edukacyjna dla konsumentów oraz szkolenia dla rzeczników. Sprawdź na www.portaledu.lidl.pl.
  • To działania sieci dyskontów Lidl Polska w związku z wykonaniem decyzji UOKiK.

10-11 listopada

  • Postępowania przeciwko Idea Bankowi i Polskiemu Domowi Maklerskiemu, cztery postępowania wyjaśniające.
  • Propozycje zmian prawnych.
  • To działania UOKiK w związku ze sprzedażą obligacji korporacyjnych GetBack.

  • Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Centrum Medycznemu Rehabilitacji i Fizjoterapii - dawniej MedicalM2.
  • Zaproszenia na badania, które okazują się pokazem handlowym, wywieranie nacisku na zawarcie umowy, bezpodstawne informowanie o złym stanie zdrowia – to niektóre z zarzutów.
  • W odstąpieniu od umowy pomagają rzecznicy konsumentów.

  • Komisja Europejska przygotowała pakiet zmian, które zwiększą ochronę praw konsumentów.
  • Obejmą one m.in. zakupy przez internet, usługi cyfrowe, kwestie podwójnych standardów produktów w różnych krajach.
  • Dziś w Warszawie trwa obywatelski dialog konsumencki na ten temat.

  • Uważaj na firmy, które pobierają opłaty za udostępnianie adresów.
  • Upewnij się, że pośrednik zweryfikował stan techniczny i prawny mieszkania.
  • Przeczytaj dokładnie umowę i sprawdź, czy nie ma w niej niedozwolonych klauzul, np. że agentowi należy się prowizja, chociaż kupca znalazłeś osobiście.

  • UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.
  • Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.
  • Na przykład chipsy niemieckie smażono na oleju słonecznikowym, polskie – na palmowym.