Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa zweryfikowała 167 wykrywaczy tlenku węgla oferowanych przez 84 przedsiębiorców.
  • Ponad 25 proc. z nich jest źle oznakowanych. Jeden ze zbadanych czujników stwarzał realne zagrożenie - nie alarmował, gdy ulatniał się tlenek węgla.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa skontrolowała, czy kosmetyki dla dzieci są prawidłowo oznakowane oraz czy ich deklaracje marketingowe są zasadne.
  • Sprawdziła również prawidłowość obrotu tymi produktami – czy nie zawierają substancji niedozwolonych i czy nie są udostępniane na rynku po upływie daty ich minimalnej trwałości.
  • Kontrolerzy zakwestionowali jedynie 5,5 proc. z 306 zbadanych partii.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki VINTED prowadzącej serwis, który umożliwia sprzedaż ubrań on-line.
  • Zarzuty dotyczą braku ważnych informacji dla konsumentów, dzięki którym mogliby oni uniknąć niekorzystnych dla siebie finansowo decyzji.
  • Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa przyjrzała się oznakowaniu oraz jakość odzieży wierzchniej.
  • W wyniku kontroli Inspekcji Handlowej, okazało się, że co 5 przebadana odzież jest błędnie oznakowana.
  • Z badań laboratoryjnych wynika, że pojawiają się rozbieżności między deklarowanym a rzeczywistym składem ubrań.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Trwa ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”
  • Do tej pory w akcję zaangażowało się blisko 180 mediów i instytucji.
  • Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i zachęcamy do dalszego włączania się w kampanię.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie i jakość odzieży dla małych dzieci.
  • Skład rzeczywisty a deklarowany różni się w przypadku prawie 40 proc. badanych produktów.
  • Kontrolerzy zakwestionowali jedynie 8,1 proc. odzieży pod kątem etykiet np. ze względu na złe  nazewnictwo włókien.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa na zlecenie Prezesa UOKiK skontrolowała oznakowanie oraz bezpieczeństwo produktów dla maluchów - zabawek, krzesełek do karmienia oraz łóżeczek dziecięcych.
  • Najwięcej nieprawidłowości inspektorzy wykryli w fotelikach do kąpieli – co drugiemu brakowało odpowiednich ostrzeżeń lub instrukcji obsługi, a niektóre miały wady konstrukcyjne.
  • Ilość niezgodnych zabawek sprowadzanych z zagranicy była wyższa niż w 2020 r.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Czy wiesz ile zapłacisz za produkt, który wkładasz do koszyka? Czy bardziej opłaca się kupić pomidory pakowane czy te na wagę? Ser w opakowaniu 250 czy 500 gramów? Podpowiadamy, jak możesz porównać różne oferty.
  • Inspekcja Handlowa na zlecenie Prezesa UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach.
  • Błędy popełnił co drugi sprzedawca, a zastrzeżenia wzbudził co siódmy skontrolowany produkt.